rozmiar tekstu
Strona główna > Wycieczka do Gdańska

Wycieczka do Gdańska

A więc stało się… Po trzech długich miesiącach,  padły w końcu słowa, na które  czekaliśmy z utęsknieniem: “Proszę przygotować się do zajęcia pojazdu!” 😉
W dniach 7-9 października odbyła się pierwsza w tym roku szkolnym Podróż za jeden uśmiech. Tym razem grupa Szymborczaków wyruszyła  ku morzu.
Nasz przygoda rozpoczęła się w poniedziałek, gdy jeszcze przed świtem spotkaliśmy się na dworcu kolejowym w Sosnowcu.  Już po niespełna 8 godzinach podróży znaleźliśmy się w Gdańsku. Po krótkim odpoczynku w bardzo przytulnym hostelu poszliśmy na spacer malowniczymi uliczkami Starówki, gdzie mogliśmy podziwiać niezwykłą architekturę miasta. Po powrocie do hotelu był czas na wspólny posiłek,  integrację i relaks.
Drugi dzień naszego pobytu spędziliśmy bardzo intensywnie.  Po śniadaniu odwiedziliśmy Muzeum II wojny światowej, a następnie postanowiliśmy przywitać się z morzem. Wspólny obiad, spacer po plaży był czasem  rozmów i  radości.  Po nadmorskim spacerze ponownie udaliśmy się na Stare Miasto,  aby raz jeszcze poczuć niezwykły klimat Gdańska.  Trzeciego dnia naszym celem było Europejskie Centrum Solidarności, gdzie poznaliśmy nie tylko historię Solidarności,  ale także powojenną historię naszego kraju aż do upadku komunizmu. To był niestety ostatni punkt naszej wycieczki. Po obiedzie udaliśmy się na dworzec,  aby zmęczeni, ale pełni wrażeń  wrócić do Sosnowca.

Mówi się,  że podróże kształcą.  A Podróże za jeden uśmiech szczególnie. Jest to niezwykły,  niezapomniany czas zarówno dla uczniów,  jak i opiekujących się nimi nauczycieli.  Uczymy się  wzajemnej troski o siebie, kreatywności, budowania relacji 🤗
Jest to czas wypełniony życzliwością, dobrą energią i radosną atmosferą.  Pozostawia w nas na długo piękne wspomnienia i motywuje do tego, by poznawać historię naszego kraju podróżując.
Gdzie wyruszymy następnym razem? 🤔
Oczekujcie wieści 😉

PS. Drodzy Uczestnicy Podróży za jeden uśmiech: za atmosferę,  którą stworzyliście, za wspomnienia,  które pozostaną na długo, za radość,  za salwy śmiechu, za Wasze zaangażowanie dziękujemy – I.D. i L.Ś