Idea projektu to odpowiedź na szerzącą się wśród europejskich nastolatków tendencję – niedostatecznie rozwinięte umiejętności czytania i pisania.
Cel projektu to takie wykorzystanie zasobów ICT które będzie motywować nastolatki do poszukiwania wiadomości i czytania o miejscowych/lokalnych/krajowych legendach, podaniach i mitach.
To również promowanie wykorzystania przez nauczycieli nowoczesnych metod nauczania, skoncentrowanych na uczniu, multidyscyplinarnych, opartych na działaniu i praktyce zamiast na teorii. Działania na poziomie lokalnym to odszukanie i analiza legend oraz upowszechnienie swoich legend wśród partnerów zagranicznych.
Rezultaty to
– podniesienie poziomu umiejętności czytania i pisania wśród nastolatków,
– zwiększenie motywacji do czytania,
– wzbudzenie zaciekawienia własnymi korzeniami, historią, kulturą i tradycjami
– umiejętność korzystania ze smartfonów, internetu i aplikacji jako pomocy naukowych i źródła informacji
– promowanie skoncentrowanej na uczniu metodologii nauczania, opartej na działaniach, indywidualnym podejściu i pracy w grupie
– możliwość współpracy instytucji o podobnym profilu i zadaniach na poziomie międzynarodowym
Produktyprojektu to
– zbiór legend z 5 krajów partnerskich online
– eseje-analizy
– interaktywna mapa Europy – śladami legend
Innowacją zakładaną w projekcie jest podnoszenie umiejętności czytania dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu zasobów ICT
Zachęcamy wszystkich chętnych do wykorzystania rezultatów projektu do skontaktowania się z naszą zaprzyjaźnioną Szkołą:
Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
ul. Kilińskiego 25
41-200 Sosnowiec
tel. (032)-266-07-34