W ramach projektów Erasmus+, realizowanych w naszej szkole dzięki wsparciu finansowemu Komisji Europejskiej, nasi nauczyciele mają niezwykłą szansę uczyć się w zagranicznych renomowanych centrach kształcenia. Zaplanowane szkolenia umożliwiają nam realizowanie europejskiego wymiaru edukacji i wychowania a także upowszechniania wśród młodzieży nauki języków obcych i otwartości na świat. Uczestnictwo w edukacji europejskiej i międzynarodowych programach wzmacnia edukacyjny i interkulturowy rozwój szkoły oraz daje nam dostęp do narzędzi ułatwiających promowanie aktywności obywatelskiej i podejmowania inicjatyw na rzecz środowiska lokalnego i globalnego wśród młodych ludzi.
Szkolenia językowe umożliwiające ustawiczne podnoszenie kompetencji językowych kadry pedagogicznej oraz obsługi:
PROJEKT NOWA SZKOŁA – NOWY START
NR PROJEKTU: 2020-1-PL01-KA101-080645
GRANT: 47153 EURO
- Ewelina Stasik, Fluency and English Language Development for Educational Staff, 2 weeks, St. Julian’s, Malta
- Izabela Zaręba-Daniel, Fluency and English Language Development for Educational Staff, 2 weeks, St. Julian’s, Malta
- Leszek Śliwiński, Fluency and English Language Development for Educational Staff, 2 weeks, St. Julian’s, Malta
- Agata Heyda, Fluency and English Language Development for Educational Staff, 2 weeks, St. Julian’s, Malta
- Urszula Durnaś, Fluency and English Language Development for Educational Staff, 2 weeks, St. Julian’s, Malta
- Adrian Mrówka , Intensive General English, 2 weeks, Brighton, UK
- Michalina Malinowska, Intensive English Course and CLIL for Teachers, 2 weeks, Dublin, Ireland
- Katarzyna Krzemińska, Intensive English Course and CLIL for Teachers, 2 weeks, Dublin,Ireland
- Katarzyna Baca, Enhanced English Skills, 2 weeks, Edinburgh, UK
- Justyna Jopek, English Language Development for teachers, Cambridge, UK
AKREDYTACJA ERASMUS+, Runda 2021
NR PROJEKTU 2021-1-PL01-KA121-SCH-000012151
GRANT: 81 711,00 EURO
- Patrycja Zbieranek-Pietraszczyk, Talking to People: A Language and Culture course for Teachers, 2 weeks, Dublin, Ireland
- Izabela Zdańkowska, Talking to People: A Language and Culture course for Teachers, 2 weeks, Dublin, Ireland
Nabywanie specjalnych kwalifikacji i umiejętności uczących pedagogów – zapoznanie nauczycieli z najnowszymi osiągnięciami międzynarodowymi z zakresu metodyki nauczania umożliwiającymi usamodzielnianie się oraz rozwój kompetencji XXI wieku u uczniów, tak aby stali się osobami, które będą potrafiły szybko dostosować się do zmieniających się wymogów i warunków rynku pracy.
PROJEKT NOWA SZKOŁA – NOWY START
- Patrycja Zbieranek-Pietraszczyk, Spice Up Your Teaching Ideas Methodology in Practice Today, St. Julian’s, Malta
- Katarzyna Baca, “Pronunciation and Storytelling: from Phonemes to Fluency with Adrian Underhill”, 2 weeks, Cambridge, UK.
AKREDYTACJA ERASMUS+, Runda 2021
- Marcin Pałys, Game-Based Learning and Gamification in the Classroom, Digital Game-Based Learning and Augmented Reality for Schools, 2 weeks, Barcelona, Spain
- Ewelina Stasik, Happy Teachers for a Happy School:Introduction to Mindfulness and Positive Education, 2 weeks, Barcelona, Spain
- Sylwia Świder, Happy Teachers for a Happy School:Introduction to Mindfulness and Positive Education, 2 weeks, Barcelona, Spain
- Katarzyna Budziłek-Jurek, 21st Century Teaching: Competence-Based Education, Soft-Skills and Creativity, 2 weeks, Dublin, Ireland
- Agnieszka Morawska, Spice Up Your Teaching Ideas Methodology in Practice Today, St. Julian’s, Malta
- Renata Bartoś, ICT as a Tool For a Student Centered Classroom Use ICT to Integrate Migrant Students in Your Classroom, 2 weeks, Valencia, Spain
- Urszula Durnaś, Detschkurs fur Deutschlehrer: methodisches und landeskundliches Training, 2 Wochen, Vienna, Austria
- Joanna Fochtman, Curso de Formacion ELE para Profesores, 2 semanas, Malaga, Espania
- Katarzyna Baca, Mindfulness and meditation. Outdoor and relaxing education., 1 week, Reykjavik, Iceland
- Justyna Jopek, Mindfulness and meditation. Outdoor and relaxing education., 1 week, Reykjavik, Iceland
- Michalina Malinowska, Mindfulness and meditation. Outdoor and relaxing education., 1 week, Reykjavik, Iceland
- Jakub Skuta, Fluency and English Language Development for Educational Staff, 2 weeks, St. Julian’s, Malta
PROJEKT CREATING SPACES FOR CREATIVITY
NR PROJEKTU 2020-1-PL01-KA227-SCH-095376
GRANT: 34 230 EUR
- Ewelina Stasik, Creativity as a key to future, Malatya Bilim Ve Sanat Merkezi, 3 days, Malatya, Turkey
- Michał Augustyniak, Creativity as a key to future, Malatya Bilim Ve Sanat Merkezi, 3 days, Malatya, Turkey
- Katarzyna Baca, Creativity as a key to future, Malatya Bilim Ve Sanat Merkezi, 3 days, Malatya, Turkey
- Patrycja Zbieranek-Pietraszczyk, Creative Thinking through Culture, 3 days, CULTUREPOLIS, Corfu, Greece
- Katarzyna Budziłek-Jurek, Creative Thinking through Culture, 3 days, CULTUREPOLIS, Corfu, Greece
- Katarzyna Baca, Creative Thinking through Culture, 3 days, CULTUREPOLIS, Corfu, Greece
- Jakub Skuta, Professional Learning Communities and Building Learning Power, 3 days, Edmund Rice College, Carrigaline, Cork, Ireland
- Alicja Marciniec, Professional Learning Communities and Building Learning Power, 3 days, Edmund Rice College, Carrigaline, Cork, Ireland
- Justyna Jopek, Professional Learning Communities and Building Learning Power, 3 days, Edmund Rice College, Carrigaline, Cork, Ireland
- Michał Augustyniak, Professional Learning Communities and Building Learning Power, 3 days, Edmund Rice College, Carrigaline, Cork, Ireland
- Ewelina Stasik, STEAM (Science Technology Engineering and Art Methodology), 3 days, Escola Básica e Secundária Padre Manuel Álvares, Ribeira Brava, Madeira, Portugal
- Katarzyna Budziłek-Jurek, STEAM (Science Technology Engineering and Art Methodology), 3 days, Escola Básica e Secundária Padre Manuel Álvares, Ribeira Brava, Madeira, Portugal
- Marcin Pałys, STEAM (Science Technology Engineering and Art Methodology), 3 days, Escola Básica e Secundária Padre Manuel Álvares, Ribeira Brava, Madeira, Portugal
- Justyna Jopek, STEAM (Science Technology Engineering and Art Methodology), 3 days, Escola Básica e Secundária Padre Manuel Álvares, Ribeira Brava, Madeira, Portugal
Nabywanie specjalnych kwalifikacji i umiejętności uczących pedagogów – zapoznanie nauczycieli z najnowszymi osiągnięciami międzynarodowymi z zakresu metodyki nauczania dwujęzycznego (CLIL – zintegrowane kształcenie przedmiotowo – językowe):
PROJEKT NOWA SZKOŁA – NOWY START
- Katarzyna Budziłek – Jurek, CLIL Methodology and ICT Tools for Teachers Working with CLIL, 2 weeks, St. Julian’s, Malta
- Krzysztof Brom, Content and Language Integrated Learning, 2 weeks, Brighton, UK
- Renata Bartoś, CLIL in Secondary School: Make It Work, Make It Effective, 1 week, Tenerife, Spain
Ponadto, nasi nauczyciele w ramach Erasmus+ mają możliwość obserwacji pracy dydaktycznej w zagranicznych szkołach partnerskich, które goszczą nas w ramach job shadowing.
Priorytety:
Edukacja międzykulturowa i międzypokoleniowa oraz uczenie się przez całe życie
Nauczanie i uczenie się języków obcych z uwzględnieniem CLIL
Nowe innowacyjne programy nauczania / metody edukacyjne
PROJEKT NOWA SZKOŁA – NOWY START
- Leszek Śliwiński, 5 days , Liceo delle Scienze Umane e Linguistico “Danilo Dolci” in Palermo, Sicily, Italy
- Michał Augustyniak, 5 days , Liceo delle Scienze Umane e Linguistico “Danilo Dolci” in Palermo, Sicily, Italy
- Katarzyna Budziłek-Jurek, 5 days, Liceo delle Scienze Umane e Linguistico “Danilo Dolci” in Palermo, Sicily, Italy
- Renata Bartoś, 5 days, LYCEE POLYVALENT VALENTINE LABBE, LA MADELEINE, France
- Krzysztof Brom, 5 days, LYCEE POLYVALENT VALENTINE LABBE, LA MADELEINE, France
AKREDYTACJA ERASMUS+, Runda 2021
- Ewelina Stasik, 4 days, Mäntsälän lukio, Finland
- Katarzyna Baca, 5 days, Edmund Rice College, Carrigaline, Cork, Ireland
- Magdalena Kolarska, 5 days, Edmund Rice College, Carrigaline, Cork, Ireland
- Agata Stępień, 5 days, Gymnázium Jihlava, Czechia
- Marta Szulc-Jędrusik, 5 days, Gymnázium Jihlava, Czechia
- Patrycja Zbieranek-Pietraszczyk, 5 days, Escola Secundária Jaime Moniz, Funchal, Portugal
Nasi nauczyciele są autorami rezultatów intelektualnych w ramach projeku Erasmus+ Creating SPACES For Creativity!
Nauczyciele: Justyna Jopek i Katarzyna Baca opracowały fragmenty do międzynarodowego praktycznego przewodnika dla uczniów, pt. „Jak się uczyć kreatywnie”
Nauczyciele: Jakub Skuta, Grażyna Stanek-Czerny, Michał Augustyniak, Krzysztof Brom, Katarzyna Budziłek-Jurek, Patrycja Zbieranek-Pietraszczyk, Alicja Marciniec, Michał Bałaga opracowali fragmenty do międzynarodowego praktycznego podręcznika dla nauczycieli: “Jak uczyć kreatywnie?”.
Dyrektor szkoły: Ewelina Stasik opracuje fragmenty do międzynarodowego podręcznika z rekomendacjami dla edukatorów: “Jak tworzyć kreatywną przestrzeń”
Nowa wiedza, doświadczenia oraz kompetencje nabyte przez pedagogów dzięki zagranicznym szkoleniom oraz mobilnościom job shadowing sprawiły, że nasza młodzież może przyswajać wiedzę oraz języki w innowacyjny, twórczy i skuteczny sposób, z pełnym wykorzystaniem naszej bogatej bazy dydaktyczno-technologicznej, pomagają stworzyć i utrzymać w naszej szkole dynamiczne, interaktywne środowisko do nauki, w którym edukator nie jest nauczycielem tylko przewodnikiem, a uczniowie kreatywnie angażują się i biorą odpowiedzialność za swój proces uczenia się, a także przyczyniają się do rozwoju kompetencji kluczowych pracowników szkoły i uczniów oraz nadania placówce wymiaru europejskiego.