Helping and Learning without Borders – Pomoc i Nauka bez Granic
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA229-082145
Budżet projektu 36.468,00 EUR (IX Liceum Ogólnokształcące im. Wisławy Szymborskiej w Sosnowcu)
Całkowity budżet projektu: 195.278,00 EUR
Projekt ma na celu rozwój sześciu indywidualnych umiejętności uczenia się i myślenia u uczniów, poprzez zaangażowanie ich w pracę projektową oraz wolontariat, a także wykorzystywanie innowacyjnych metod nauczania.
Każda wymiana uczniów (mobilność zagraniczna) skupia się na zgłębieniu i rozwinięciu jednej z sześciu umiejętności: Niezależni Odkrywcy (Portugalia), Kreatywni Myśliciele (Grecja) , Refleksyjni Uczący Się (Włochy), Pracujący w Zespołach (Hiszpania), Efektywni Uczestnicy (Finlandia), Zarządzający Sobą (Polska).
Podsumowanie Projektu: link
Działania
Materiały dydaktyczne
Rozwój sześciu indywidualnych umiejętności uczenia się i myślenia – plakaty dla uczniów i nauczycieli.
Scenariusz lekcji – Refleksyjny Uczeń
Ankieta dla uczniów – Refleksyjny uczeń
Ewaluacja – Refleksyjny Uczeń
Konspekt warsztatów/ lekcji: Zarządzający Sobą
Innowacja “Wstrzymać nauczycieli, ruszyć uczniów” – wzmacnianie motywacji wewnętrznej i rozwijanie kompetencji miękkich uczniów.”
eTwinning
Zachęcamy do odwiedzania Twinspace naszego projektu: Link oraz stron projektu eTwininning: Link
Dokumenty
Harmonogram projektu TUTAJ
Regulamin projektu TUTAJ
Zgoda rodzica na udział dziecka w projekcie TUTAJ
Sześć indywidualnych umiejętności uczenia się i myślenia (PLTS framework) TUTAJ
PLTS framework EN TUTAJ
Walidacja i Certyfikacja Projektu
IX Liceum Ogólnokształcącemu im. Wisławy Szymborskiej zależy na tym, aby mobilności odbyte w ramach projektu były jak najszerzej uznawane na europejskim rynku edukacyjnym oraz zawodowym. W związku z tym, wystawione będą następujące certyfikaty, pełniące funkcje narzędzi potwierdzających udział oraz klasyfikujących nabyte podczas projektu kompetencje:
1.Certyfikat w formie zaświadczenia o odbyciu mobilności.
Certyfikaty uczestnictwa, opatrzone logotypami projektu, wystawione i podpisane zostaną przez Dyrektora instytucji przyjmującej – partnera hiszpańskiego, portugalskiego, włoskiego, fińskiego i greckiego. Sporządzone i przekazane uczestnikom w języku angielskim potwierdzają odbycie mobilności zagranicznych w ramach programu unijnego.
2.Dokument „Europass-Mobilność”.
Dokument ten poświadcza zdobyte umiejętności oraz doświadczenie podczas odbytej mobilności. Zawiera wykaz kompetencji i kwalifikacji zdobytych podczas mobilności i całego projektu – włączając w to umiejętności edukacyjne, ale również inne kompetencje miękkie: organizacyjne, językowe, społeczne czy kulturowe. Jest zgodny z zadaniami uzgodnionymi z instytucją partnerską. Zostanie podpisany przez Dyrekcję IX Liceum Ogólnokształcącego im. Wisławy Szymborskiej, jako przedstawiciela organizacji wysyłającej oraz Dyrektora instytucji przyjmującej. Zostanie wydany w języku polskim oraz angielskim wszystkim uczestnikom: uczniom oraz nauczycielom.
Media
YouTube link
Blog link
Instagram: @helpingwoborders
Pinterest: link
Facebook: link
Koordynatorzy Projektu:
Tarja Alanko, Mäntsälän lukio, Mäntsälä, Finlandia
Yannis Nomikos, 5th General Lyceum, Saloniki, Grecja
Liboria Carfi, Liceo delle Scienze Umane e Linguistico “Danilo Dolci”, Palermo, Włochy
J.Remedios Caro Martínez, IES CAYETANO SEMPERE, Elche, Hiszpania
Alzira Mendes, Teresa Sofia Gouveia, Escola Secundária Jaime Moniz, Funchal, Portugalia
Główny Koordynator:
Katarzyna Baca, IX Liceum Ogólnokształcące im. Wisławy Szymborskiej, Sosnowiec, Polska
Zdjęcia z poszczególnych wymian młodzieży: