Projekt został uhonorowany Europejską Nagrodą za Innowacyjność w Nauczaniu (EITA 23) przez Komisję Europejską.
Link do strony Laureatów EITA 23:
https://innovative-teaching-award.ec.europa.eu/projects/new-school-new-start_en
2020-1-PL01-KA101-080645
KWOTA DOFINANSOWANIA: 47153 euro
Czas trwania: 1.12.2020. – 30.11.2022.
Projekt NOWA SZKOŁA – NOWY START jest jednym z elementów budowania nowej marki w zakresie edukacji, próbą wykorzystania skutków reformy edukacji do stworzenia nowoczesnej placówki kształcącej młodych ludzi świadomych swoich mocnych i słabych stron, cechujących się odwagą do szukania nowych rozwiązań, posiadających nie tylko wiedzę, ale i kompetencje kluczowe niezbędne do funkcjonowania w szybko zmieniającym się świecie, biegle posługujących się językiem angielskim i świadomych znaczenia wielojęzyczności w dzisiejszym świecie.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, z przyjemnością informuje, że zespół nauczycieli, który w imieniu IX Liceum Ogólnokształcącego im. Wisławy Szymborskiej w Sosnowcu zrealizował projekt „NOWA SZKOŁA – NOWY START” na podstawie umowy finansowej o numerze 2020-1-PL01-KA101-080645, został nominowany do polskiej edycji Europejskiej Nagrody za innowacyjność w nauczaniu– Erasmus+ 2023 w kategorii: szkoły ponadpodstawowe.
Nagroda European Innovative Teaching Award (Europejska Nagroda za innowacyjność w nauczaniu) jest przyznawana przez Komisję Europejską. Została ustanowiona Komunikatem w sprawie Europejskiego Obszaru Edukacji. Służy uhonorowaniu wyróżniających się praktyk dydaktycznych opracowanych w ramach programu Erasmus+ oraz wyrażeniu uznania dla pracy nauczycieli i szkół, którzy wnieśli wyjątkowy wkład w rozwój tego zawodu.
Odznaka – Przykład Dobrej Praktyki
Narodowa Agencja Programu Erasmus+ wyróżniła nasz projekt “Nowa szkoła – Nowy Start”, uznając go za przykład dobrej praktyki, który może służyć innym instytucjom jako źródło inspiracji.
Podsumowanie oceny jakościowej projektu, dokonanej przez Narodową Agencję FRSE: link
Oficjalna karta projektu na stronie Komisji Europejskiej: link
Działania
Prezentacja wprowadzająca do projektu – mgr Katarzyna Baca, koordynator Erasmus+
Szkolenia metodyczno – językowe w terminie 1.12.20. – 31.08.2021.
Szkolenia metodyczne oraz job shadowing w terminie I – XI 2022
Gościmy trzech nauczycieli z Francji w ramach job shadowing.
Job shadowing w Liceo Delle Scienze Umane Danilo Dolci w Palermo.
Szkolenie z Adrianem Underhillem w Bell Cambridge.
Szkolenie “Building a School Digital Strategy with the SELFIE Tool”, Teacher Academy, eTwinning, certyfikat link
Kwalifikacje do nauczania dwujęzycznego.
Następujący nauczyciele w ramach projektu zdali egzamin FCE i otrzymali kwalifikacje do nauczania dwujęzycznego: mgr Katarzyna Krzemińska (język hiszpański), mgr Krzysztof Brom (biologia).
Oddział dwujęzyczny: link
Profesjonalna Społeczność Uczących Się link
Innowacja: Wstrzymać nauczycieli, ruszyć uczniów”
Treść innowacji link
Ewaluacja innowacji “Wstrzymać nauczycieli, ruszyć uczniów”:
II półrocze rok szk. 2020/2021
Innowacja GO4CLIL
Karta innowacji link
Ewaluacja I semestr 2021/2022 link
Ewaluacja podsumowująca rok szkolny 2021/2022 link
Oddział dwujęzyczny – klasa menadżersko językowa 1MJ, rok szkolny 22/23 link
Innowacja “Pronunciation and Storytelling: from Phonemes to Fluency” – wzmacnianie i ćwiczenie umiejętności mówienia na lekcjach języka angielskiego.”
Karta innowacji link
Relacje z działań:
Festiwal Poezji fb
Festiwal Opowiadanych Historii fb fb
Ewaluacja link
THE BRIDGE – karta planu wdrożenia efektów szkolenia/ job shadowing link
Dzięki efektom uczenia się oraz nowym kontaktom uzyskanym w ramach projeku “Nowa szkoła – Nowy start”, zainicjowaliśmy i obecnie wdrażamy kolejne projekty Erasmus+
“Creating SPACES for Creativity” link
“helPing and Learning wiThout borderS” link
Akredytacja Erasmusa na lata 2021-2027 link
Dokumenty
Opis projektu w języku polskim
Regulamin rekrutacji pracowników do udziału w projekcie
Media
Promocja na stronie internetowej szkoły:
Nasi nauczyciele uczą się dla Was! link
Job shadowing we Francji link
Dzielenie się dobrymi praktykami – padlet link
Konkurs dla uczniów szkół podstawowych z województwa śląskiego “Erasmus Olympics”
W dniu 12 kwietnia 2022 w Naszej Szkole mieliśmy okazję gościć 8 szkół z różnych miast województwa śląskiego, które wzięły udział w 1 edycji konkursu “The Erasmus Olympics”Każda drużyna zmagała się z kilkoma zadaniami związanymi ze znajomością języka angielskiego w zakresie czytania, słuchania oraz gramatyki i przede wszystkim z zakresu wiedzy o Szkocji Najbardziej emocjonującą częścią konkursu były „scenki” Uczniowie musieli wykazać się umiejętnością komunikacji w codziennych ERASMUSOWSKICH sytuacjach Gratulujemy zwycięskiej drużynie ze Szkoły Podstawowej nr 1 z Czeladzi! Uczestnicy, którzy zajęli pierwsze, drugie oraz trzecie miejsce otrzymali atrakcyjne nagrody. Nagrodą główną był bon na jeden semestr nauki języka angielskiego w szkole British School Serdecznie dziękujemy British School oddział Dąbrowa Górnicza za wsparcie! Podczas konkursu, nasi goście mogli posłuchać opowieści uczniów IX LO, którzy wrócili z długoterminowych mobilności edukacyjnych oraz wymian młodzieżowych w ramach programu Erasmus+ Rozlosowane też zostały drobne upominki, przywiezione przez jednego z naszych nauczycieli ze szkolenia metodyczno- językowego w Szkocji.
Walidacja i Certyfikacja Projektu
IX Liceum Ogólnokształcącemu im. Wisławy Szymborskiej zależy na tym, aby mobilności odbyte w ramach projektu były jak najszerzej uznawane na europejskim rynku edukacyjnym oraz zawodowym. W związku z tym, wystawione będą następujące certyfikaty, pełniące funkcje narzędzi potwierdzających udział oraz klasyfikujących nabyte podczas projektu kompetencje:
1.Certyfikat w formie zaświadczenia o odbyciu mobilności.
Certyfikaty uczestnictwa, podpisane zostaną przez instytucje przyjmujące. Sporządzone i przekazane uczestnikom w języku angielskim potwierdzają odbycie mobilności zagranicznych w ramach programu unijnego.
2.Dokument „Europass-Mobilność”.
Dokument ten poświadcza zdobyte umiejętności oraz doświadczenie podczas odbytej mobilności. Zawiera wykaz kompetencji i kwalifikacji zdobytych podczas mobilności i całego projektu – włączając w to umiejętności edukacyjne, ale również inne kompetencje miękkie: organizacyjne, językowe, społeczne czy kulturowe. Jest zgodny z zadaniami uzgodnionymi z instytucją partnerską. Zostanie podpisany przez Dyrektora lub koordynatora projektów Erasmus+ IX Liceum Ogólnokształcącego im. Wisławy Szymborskiej, jako przedstawicieli organizacji wysyłającej oraz Mentora instytucji przyjmującej. Zostanie wydany w języku polskim oraz angielskim wszystkim uczestnikom.
Podsumowanie Projektu: link
Drodzy Uczniowie! Nasi nauczyciele uczą się dla Was! link